Dashboard | +Follow
cause cold
nostalgia
chills me to the bones
tag please or die
Your tagboard codes here.
Qisya Elaira says hi

hai my name is qisya elaira turn to 21 an accounting student i love to write a random things..so,if you guys feel annoyed..please,don't read it ok

welcome to my humble blog!

Link Link Link
Sabtu, 21 Januari 2012 @ 8:44 PTG
story-i love you my boy!(bab 3)
ketika di kelas,qaisara mula memikirkan akan sikapnya pada haikal semasa di kantin tadi.."dia itu kenapa hah?!tiba-tiba saja nak jadi peramah semacam..meremang aku tengok..dia fikir aku nak sangatlah berkawan dengan budak macam itu..aku takkan rapat dengan si haikal walau macam mana sekalipun..geramnya aku!"kata qaisara seorang diri..qaisara mula curiga akan sikap haikal.."tapi aku rasa dia mungkin cuma nak berkawan dengan semua orang kot..aku ini saja yang terlampau ikut perasaan sangat..dia itu baik jugalah..tapi..haish!apa yang aku mengarut ini..ingat qaisara!semua lelaki yang rapat dengan kau cuma nak mainkan perasaan kau saja..berpijak di bumi yang nyata..jangan mudah terpedaya dengan dia..tidak sama sekali!"bisik qaisara lagi di dalam hati.ketika die sedang runsing, muncul si haikal yang datang secara mengejut kearahnya..tanpa diduga qaisara hilang pertimbangan lalu terjatuh daripada tempat duduknya.."aduh!kau ini haikal!tidak ada adab ke hah?!sakit kau tahu tak?!kalau aku ada sakit jantung sudah lama aku pergi tahu tak?!"bentak qaisara..haikal mula berasa bersalah namun dia membuat muka biasa seperti tidak melakukan kesalahan.."nak kena mamat nie..dia belum kenal siapa aku..ini qaisara tahu tak..memang silap oranglah kau nak kacau.."bisik qaisara.."awak tu yang tengah berangan sampai saya panggil pun awak tak dengar....apa yang awk sedang fikirkan tu??fikir pasal saya ye??"kata haikal sambil mengenyit matanya dan ini membuatkan muka qaisara merah padam.."mana ada!!jangan nak perasaan sangatlah kan..setakat muka kau tu aku tak heran la..aku benci kau tau tak!menyampah aku tengok kau!!"kata qaisara meluahkan apa yang terbuku di fikirannya selama ini.haikal mula berasa terkejut akan kenyataan qaisara sebentar tadi.."tapi mengapa awak benci saya??saya tidak ada buat salah dekat awak pun..niat saya baik..saya cuma nak berkawan dengan awak itu saja..adakah kedatangan saya ini membuatkan awak rimas??baiklah,kalau itu yang awak nak..saya takkan ganggu awak lagi..maaflah kalau selama ini saya buat awk tidak selesa dengan saya.."kata haikal sambil berlalu pergi..lina mula berasa bersalah yang teramat sangat.."kejam ke aku??ah!tak payah fikirlah..apalah sangat setakat si haikal itu..bukan aku boleh mati pun kalau dia tiada.."kata lina dengan penuh keegoannya..

0 Comment(s) back to top?
@ 1:07 PG
story-i love you my boy!(bab 2)
ketika rehat,qaisara bersama-sama rakannya menuju ke kantin..semasa qaisara ingin membeli makanan,dia terlihat budak baru itu dikelilingi oleh ramai pelajar perempuan yagn ingin mengenalinya.."ish!mereka ini..setakat laki jambu macam itu,campak dekat pasar malam pun belum tentu laku.."kata qaisara didengari oleh aisyah,rakan rapatnya sejak di bangku sekolah rendah lagi.."apa yang awak cakapkan tadi qaisara??saya tak berapa jelas..""oh!tidak adalah ..saya kata petang ini jom teman saya pergi pasar malam..saya dah lama tak pergi ke sana.."balas qaisara.Aisyah hanya mengangguk setuju.ketika mereka sedang menjamu selera,salah seorangg daripada mereka iaitu tina,si mulut murai memulakan gosipnya"kau tau tak..budak baru tu dulu sekolah dekat sekolah elit..perh!mesti dia ini budak kaya kan..aku tengok dia datang sekolah pun pemandu peribadi dia yang hantarkan..naik kereta Nissan Elgrand pula tu..dah tu,aku dengar dia itu budak pandai..kau bayangakn semua subjek dia dapat 100%..gila gempak bukan??haish!untunglah siapa jadi buah hati dia tu kan?bak kata orang dia itu dalam kategori perfect la!kalau la aku dapat..mesti aku gembira sangat.."katanya..qaisara mula berasa meluat apabila mendengarnya.."tiada benda lain ke korang nak cerita ini?mana pergi cerita korea kau itu??kalau dia kaya,bukan duit dia pun..duit bapak dia juga!dia hanya menumpang kesenangan keluarganya saja..kalau kaya tapi perangai teruk baik tak payah..baik campak ke laut la!then,die pandai pun disebabkan dia boleh upah cikgu-cikgu yang bgus untuk mengajar dia..duit keluarga dia kan banyak..who's cares??"bidas qaisara..mereka yg mendengarnya terus tergamam.."baru puas hati aku..baru kau tahu langit tu tinggi ke rendah.."bisik hati qaisara.."awak sedang bercakap tentang saya ke??"hampir saja qaisara terjatuh apabila mendengar suara haikal yang berdiri begitu hampir daripadanya.."err2!tidak adalah..mana ada..kau tu yang perasan sangat!kau buat apa menyibuk dekat sini..boleh berambus tak??semak la aku tengok kau.."kata qaisara dalam nada keras.."saya cuma nak berkawan dengan awak dan kawan-kawan awak itu saja..salah ke?"balas haikal..qaisara tersentap lalu memandang ke arah rakan-rakannya yang seakan-akan telah dipukau oleh si haikal itu.."tidak boleh jadi ini..aku kena buat sesuatu..aku taknak terlalu rapat dengan si haikal ini.."bisik qaisara.."oklah girls,korang borak-borak la dulu dengan prince charming ini..aku nak gerak ke kelas dulu..chaio!"kata qaisara..mereka hanya mengangguk tanpa berpaling sedikit pun ke arahnya..."kenapa dengan dia itu??nampak dingin saja dengan aku??"bisik haikal di dlm hati..

0 Comment(s) back to top?
Jumaat, 20 Januari 2012 @ 2:44 PTG
story-i love you my boy!(bab 1)
"awak..kita putus ok??"itulah perkataan yg tidak ingin aku dengari sejak pertama kali ber"couple" seumur hidupku..mengapa perkataan itu wujud di dalam kamus kehidupan..ingin saja aku memansuhkannya..argh!!ingin saja aku mnjerit"tapi kenapa??saya ada buat apa-apa salah ke pada awak?ada benda yang awak tak suka ke tentang saya??"kataku.."bila difikirkan balik apa yang telah aku lakukan selama ini..aku tidak buat perkara yang dia tidak suka malah aku sedaya upaya menjadi seorang gadis yang dia inginkan.."bisik hatiku...dia hanya tersenyum..ini yg membuatkan hatiku bertambah resah.."tidak sayang..awk amat sempurna di hati saya..tidak ada benda yang saya tidak suka tentang awak,tapi...."dia tiba-tiba membisu..aku menjadi semakin tertanya-tanya..adakah ada bidadari lain yang sudah memikat dia tanpaku sedar??"saya tak tahu nak kata..saya rasa awak degan saya sudah tidak serasi untuk bersama..saya cuba sedaya upaya saya untuk mencintai awak..saya hargai apa yang telah awak buat untuk jadi yang terbaik seperti gadis yang saya nak selama ini..tapi sampai bila awak nak terus hidup dalam dunia orang lain..terus terang saya cakap..saya jadikan awak pasangan saya pun disebabkan saya tak sanggup tengok awak asyik merayu pada saya untuk jadi pasangan awak..saya taknak tipu diri saya dan orang lain lagi..saya nak awak berpijak di bumi yang nyata bukan angan-angan..saya sudah tak sanggup lagi..jadi saya harap awak boleh terima keputusan saya ini..saya minta maaf kalau apa yang saya katakan ini menyakitkan hati awak tapi saya tidak ada niat pun..saya doakan awak akan jumpa lelaki yang dapat menjaga dan menyayangi awak seadanya..jumpa lagi.."dia terus meninggalkanku yang termangu keseorangan..seperti disaat itu waktu berhenti berdetik..semuanya bergerak lambat..adakah aku sedang bermimpi??adakah benar dia pergi meninggalkanku tanpa aku sempat mengeluarkan penjelasanku??Lalu tidak semena-menanya airmatanya jatuh berjujuran..kini hujan turun membasahi bumi seperti dapat merasai kesedihan hatinya.



sejak daripada peristiwa itu,qaisara membuat keputusan untuk tidak mempercayai lelaki dan tidak akan membenarkan mana-mana lelaki untuk membuka pintu hatinya yg sudah terkunci rapat itu.Dia juga sudah tidak rapat dengan lelaki kecuali ayah dan abangnya..rakan-rakan mula menyedari akan perubahan dirinya..rakan karibnya sejak di bangku sekolah rendah lagi mula bimbang akan perubahan sikap qaisara..suatu hari,pelajar perempuan di kelasnya membuat majlis suai kenal dan mereka menjemput para pelajar daripada universiti di kawasan yg berdekatan daripada sekolah mereka..mereka mengajak qaisara untuk menyertai bersama tetapi ditolak mentah olehnya..beribu-ribu alasan qaisara berikan untuk tidak menyertainya"maaflah semua,saya kena jaga rumah malam ini..ibu bapa saya pulang ke kampung..""maaflah,saya tidak dapat hadir..saya ada hal penting yang nak dibereskan.."dan pelbagai lagi alasan yg dia cipta untuk tidak brjumpa dengan kaum yang bergelar adam..

suatu pagi di sekolah,mereka belajar seperti biasa.."ah!bosannya subjek math nie..sudahlah otak ini lemah bab-bab mengira ini!"kata qaisara di dalam hati..lama-kelamaan qaisara tertidur di dalam kelas..
tiba-tiba..tok!tok!tok!mereka dikejutkan oleh bunyi ketukan pintu..guru kelasnya masuk ke dlm kelas"maaf semua,pada hari ini di kelas kita terdapat seorang pelajar baru..saya harap awak dapat membantu dia untuk menyesuaikan diri dengan keadaan di sekolah ini..baiklah,kamu perkenalkan diri pada kawan-kawan semua!"kata cikgu hairi merangkap guru kelas mereka"hai,nama saya haikal..selamat berkenalan"..semua pelajar perempuan mula berbisik kegembiraan sesama sndiri..qaisara yang terdengar suara mereka berbisik-bisik mula terjaga..tergamam qaisara apabila terpandang  pelajar lelaki tersebut.."siapakah dia??"angel"yang baru turun daripada langit ke??"bisik hati kecil qaisara.

0 Comment(s) back to top?
monthly archive

Januari 2012 Mei 2012 Februari 2013 Jun 2013 September 2013 Oktober 2013 April 2014 Mei 2014 Jun 2014 Disember 2014 April 2015
recent entries

Apa sebenarnya girls mahukan/harapkan pada si dia?... seni tie dye and something cool about it me vs friend third person #FACTSABOUTME cinta itu kadangkala seperti sebuah permainanibara... untold story behind a girl's favourite song up to date=update moments zahirnya kehidupanku
LAYOUT BANNER COLORS MINIICONS