Dashboard | +Follow
cause cold
nostalgia
chills me to the bones
tag please or die
Your tagboard codes here.
Qisya Elaira says hi

hai my name is qisya elaira turn to 21 an accounting student i love to write a random things..so,if you guys feel annoyed..please,don't read it ok

welcome to my humble blog!

Link Link Link
Jumaat, 24 April 2015 @ 6:44 PTG
me vs friend

Assalamualaikum

Hai!yeah,i know..korang mesti nak cakap "dah lama tak update..where have you been" kan..soalan cliche orang akan selalu tanya pada bloggers ni. Aku pun nak bagi jawapan yang agak cliche jugalah,"busy,takde masa,malas,tiada idea nak menulis blablabla"ok,so hope terjawablah semua persoalan korang tu ye

sekarang,aku in the middle of final year in diploma..so,faham-fahamlah kalo in the final year nie busy dia tahap macam mana..satu-satu kerja,assignment korang nak kena siapkan.dah siap assignment nie,assignment lain pula yang kunjung tiba..takde masa nak rehat,nak golek2 dalam bilik,nak berdating dengan katil dan bantal lama-lama..nak layan drama korea korang tu..bersengkang mata 24 hours..mata dah boleh sama macam panda.that's a life of student.

And,in the middle of final year nie juga korang akan nampak watak sebenar kawan-kawan korang..time ni macam-macam boleh terjadi.kawan tikam belakang lah,pura-pura berkawan dengan kita pun ada juga.Dulu,dia kawan,kira best friend kau.dah anggap macam adik beradik sendiri.esok lusa dialah kawan yang suka memburukkan kita dekat orang lain..tetiba,boleh benci kita tanpa sebab.yang bila dah jumpa kawan lain,dia pergi tinggalkan kita terkontang kanting sendiri..yup,that's my experience..start from that,kepercayaan aku terhadap dunia "best friend" hilang..bukan apa,bagi aku susah nak cari kawan yang boleh dipercayai dan yang setia dengan kita.yang ada sekarang ni kebanyakkannya talam dua muka dan tikam belakang.start from that day,i talk to myself.it's ok to be alone..kau belajar independent..so,that;s mean bila aku takde kawan dekat sisi pun aku still boleh survive..sesetengah orang,dia tak boleh hidup kalo kawan dia tiada disisi.so,susahlah dekat situ..contoh,kalau kawan korang terpaksa ambil emergency leave,takkan korang pun nak cuti juga gara-gara kawan korang terpaksa absent.

now,aku dah terbiasa dengan kehidupan "alone" aku ni..pergi mana-mana sendiri..shopping?kolej?yup,semua alone..kadang-kadang,aku lunch dinner pun sorang..bukan nak cakap aku ni forever alone but aku dah terbiasa..aku suka life aku macam tu..rasa takde gangguan..time tu aku rasa rileks.and bukan nak cakap aku takde kawan lansung,ada..aku ni takdelah anti sosial sangat pun..but,aku limitkan kawan aku.bagi aku,lagi ramai kawan,lagi macam-macam ragam aku jumpa nanti..kawan memang beribu tapi yang betul-betul baik boleh dihitung dengan jari..so,biar sikit kuantiti but banyak kualiti..betul tak?



0 Comment(s) back to top?
monthly archive

Januari 2012 Mei 2012 Februari 2013 Jun 2013 September 2013 Oktober 2013 April 2014 Mei 2014 Jun 2014 Disember 2014 April 2015
recent entries

third person #FACTSABOUTME cinta itu kadangkala seperti sebuah permainan ibar... untold story behind a girl's favourite song up to date=update moments zahirnya kehidupanku kerenahku.. Terima Kasih Missing someone gets easier every day b...
LAYOUT BANNER COLORS MINIICONS